Geen lange rijen meer voor de kassa: de storing met de betaalautomaten bij de winkels van Albert Heijn is verholpen. Dat meldt de supermarkt.
Volgens een woordvoerder van KPN kan er in alle winkels weer gepind worden.
Technische fout
De landelijke storing zorgde gistermiddag voor chaos bij vestigingen van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. De problemen werden veroorzaakt door een firewall van KPN, die het dataverkeer filtert en zo ‘foute’ data tegenhoudt. Maar door een storing werden alle data tegengehouden, zo meldt de NOS.
In korte tijd kwamen er gisteren meer dan drieduizend meldingen binnen op www.allestoringen.nl. Vanuit het hele land komen meldingen dat er niet gepind kan worden. De pinstoring zorgde voor ellenlange rijen bij de kassa. Vandaag is alles weer normaal. “Met KPN hebben we vannacht hard gewerkt om dit op te lossen”, aldus een woordvoerder.
Landelijke #pinstoring laat meteen zien hoe het oploopt: eerst in de rij voor de ING pinautomaat en dan in de rij voor de kassa pic.twitter.com/bjrEdhjN8f