Dit weekend ademt Amsterdam mode. Sinds gisteravond staat het Museumplein volledig in het teken van de Amsterdam Fashion Week. En zélfs de Lidl doet mee.
Wij zetten de hoogtepunten alvast op een rij.
Dit weekend ademt Amsterdam mode. Sinds gisteravond staat het Museumplein volledig in het teken van de Amsterdam Fashion Week. En zélfs de Lidl doet mee.
Wij zetten de hoogtepunten alvast op een rij.
De Amsterdam Fashion Week heeft een nieuwe gezicht: stylist en ondernemer Danie Bles. Bles heeft het overgenomen van de Telegraaf Media Groep en besloten de modeweek in een nieuw jasje te steken. Haar visie? Het evenement toegankelijker maken, door de hele stad erbij te betrekken. “Mode is voor iedereen”, aldus Bles.
Niet alleen kent het evenement een nieuw gezicht, het heeft ook een nieuwe plek. Vanaf dit jaar vindt de AFW plaats op het Museumplein, in plaats van op het Westergasterrein.
Met een gids mode kijken in het Rijksmuseum? Een drankje doen in de P.C. Hooftstraat, terwijl nieuwe collecties onthuld worden? Naast modeshows vind je in het Downtown-programma allerlei extra activiteiten.
De naald, draad en roze veren werden uit de kast gehaald: David Laport opende gisteravond de modeweek. Zijn nieuwste collectie is geïnspireerd op sculpturale bloemen en was meteen een magisch begin van het modespektakel.
View this post on Instagram@davidlaport kicked off Amsterdam Fashion Week! #amsterdamfashionweek #afw2018
A post shared by Amsterdam Fashion Week (@amsterdamfashionweek) on
Je eigen vertrouwde supermarkt op de catwalk, wie had dat gedacht? Supermarktketen Lidl lanceert dit weekend zijn collectie op het Museumplein. Tijdens de show toont Lidl de kledinglijn die zij samen ontworpen met Heidi Klum. Zondag is het resultaat te zien en de sokken zijn vast veelbelovend:
View this post on InstagramHeb ik even life changing sokken aan vandaag ?? ?
A post shared by Sander Theeboom ☕️? (@sanderteatree) on
Ook de influencers ontbreken deze editie niet. Zo lanceerde Anna Nooshin gisteren op het Museumplein haar eigen merk ALTER.
View this post on InstagramA post shared by Anna Nooshin (@annanooshin) on
Niet alleen grote namen als David Laport geven hun show; startende en studerende ontwerpers krijgen een even grote kans om te schitteren. Zoals Ninamounah Langestraat, die ernaar streeft dit jaar naar een ‘zeer diverse’ show neer te zetten. Vanavond weten we hoe dat eruit ziet.
View this post on InstagramA post shared by Ninamounah (@ninamounah) on
De afsluiting van het evenement is dit jaar in de handen van Zoe Karssen. Karssen staat bekend om haar comfortabele, maar toch modieuze kleding.
View this post on InstagramPresenting the LOST ANGELES SS19 collection. Only 5 days left until showtime…???
A post shared by Zoe Karssen (@zoekarssen) on
Deze editie van de modeweek draait allemaal om één nieuw principe: see now, buy now. De collecties kunnen meteen gekocht worden na de shows. Danie Bles hoopt hier de consument mee te inspireren.
Zelfs als je er niet bij kunt zijn, niet getreurd. Alle shows worden uitgezonden via een livestream.
lees ook:
Dit zijn de hoogtepunten van Milaan Fashion Week 2018