Het museum gaat The Cado heten en zal bestaan uit zestien containers waar je als bezoeker alle ins en outs van de avocado leert. Volgens verscheidene internationale media, waaronder Metro, wordt het groene goud volledig in het zonnetje gezet en komen alle aspecten van de avocado aan bod.
Leermomentje
Zo vertelt een audiotour je hoe de groente (of het fruit?) groeit en uiteindelijk bij de consument belandt. Daarnaast, en dat vinden we nu al het leukste onderdeel van het museum, is er een zogenoemde ‘ripe room‘, waarin bezoekers leren hoe een perfect gerijpte avocado aanvoelt. Scheelt in de toekomst hopelijk een boel fijngedrukte avo’s in de supermarkt.
Aangezien avocado hét voedsel der millennials is, is het museum niet alleen leuk voor voedselliefhebbers. Het gebouw zelf is ook nog eens ‘super-Instagrammable‘. Zo heeft het museum een ingang die lijkt op een avocadoschil en is de buitenkant zeker een fotosessie (of drie) waard.
Moét dit museum een avocadeau voor één van je avo-verslaafde vriendinnen worden? Via TUI zit je zo voor mooie prijzen in de VS. En wil je meer van dit soort vrolijke berichten op je tijdlijn? Volg LINDA.reizen dan ook op Facebook.