Vogue Nederland komt terug met een nieuwe formule, hoofdredacteur én uitgever. En dat is niet alles: voor alle online en social activiteiten werken ze samen met LINDA..
Samen zijn de merken verantwoordelijk voor Vogue in Nederland.
Vogue x LINDA.
Vogue is internationaal een autoriteit op het gebied van mode, beauty en lifestyle, maar ook een medium dat vrouwen uitdaagt, inspireert en empowert. Met een nieuwe redactionele aanpak krijgt elk nummer van Vogue NL een geheel eigen thema. Uniek hierbij is dat ze de fotografie, styling en journalistiek compleet in eigen hand houden. Aan het roer staat een jonge nieuwe hoofdredacteur, die binnenkort bekendgemaakt wordt.
Jildou van der Bijl, creatief directeur LINDA.: “Ik vind het geweldig dat de twee sterkste vrouwenmerken van Nederland op deze manier de handen ineenslaan. Met de opgebouwde kennis en ervaring bij LINDA. op het gebied van online content, social strategie en digitale distributie en het printteam onder leiding van Marie Nanette kunnen wij het wereldberoemde merk Vogue in Nederland groot maken. We breiden daarvoor bij LINDA.nl uit met een team dat verantwoordelijk wordt voor Vogue.nl.”
Marie Nanette Schaepman is eigenaar van Bloom Publishing, de nieuwe uitgever, en founding editor van Vogue NL. Zij zegt het volgende over de samenwerking met LINDA.: “We zien hiermee kans de grootste high-end community van Nederland te worden, in print en online. Jildou en ik kennen elkaar heel lang, maar hadden nog nooit samengewerkt. Daarom hebben we enorm veel zin om dit avontuur samen aan te gaan.”
In mei werd bekend dat uitgeverij Hearst ging stoppen met Vogue NL en drie andere titels. Het eerste nieuwe Vogue magazine verschijnt februari 2022. Vogue.nl en de bijbehorende social kanalen gaan op 1 januari 2022 online.