Op 3 augustus 2025 gingen de Dolle Mina’s in Rotterdam voor het eerst de straat op om aandacht te vragen voor intieme terreur en femicide. Uiteindelijk liepen ze acht zondagen op rij door de stad en kreeg hun initiatief navolging in andere steden. Komende zondag wordt er opnieuw een mars georganiseerd, ditmaal met als thema victim blaming.
Joice Alves dos Santos (uiterst rechts op de foto hierboven) is, net zoals vorig jaar, de initiatiefnemer. “We moeten veel meer achter de slachtoffers van seksueel geweld gaan staan.”






















