Sander de Hosson is longarts en zet zich tevens in voor ‘de best mogelijke palliatieve zorg’. Bij LINDA. deelt hij zijn ontroerendste en heftigste verhalen.
Onlangs was ik op bezoek in een verpleeghuis in een Fries dorp. Ik werd er bevangen door de gezellige dynamiek. Bewoners en medewerkers maakten van iedere dag een klein feest.
Aan de lunchtafel werd gezongen. Er werd gelachen. Medewerkers kenden de bewoners, wisten wie graag een grap maakte, wie onrustig werd van drukte en wie juist opbloeide wanneer iemand even naast haar kwam zitten. Ik werd geraakt door de inzet en het werkplezier van het personeel. Door de vanzelfsprekende menselijkheid in een huis waar veel kwetsbare mensen met dementie wonen. Terwijl we door de gangen liepen, wees een medewerker mij op nieuwe brandveiligheidsregels.


















