Om de week schrijft Ivo van Woerden over wat hij ‘ergens’ heeft gezien. Deze week: CNN meldt dat George Clooney een bizar apparaat voor zijn haar gebruikt. Je moet tegenwoordig iets als alles over de pandemie gaat en je als ster toch je film wil pluggen.
‘George Clooney makes surprising grooming confession’, meldt CNN zo tussen de zoveelste idiote Trump-actie én het nieuws over de uitdehandgelopen pandemie door. Mijn aandacht was direct getrokken, want wat kon George Clooney in godsnaam opgebiecht hebben over zijn lichaamsverzorging dat dat de berichtgeving over de ondergang van de wereld evenaart? Wat voor speciale behandeling krijgt het lichaam van de man die alleen al met zijn lach een flinke ijskap kan laten smelten?!
Welnu, lieve lezers, George Clooney stelt zijn goddelijke uiterlijk bloot aan de Flowbee, zo biechtte hij op aan Jimmy Kimmel. Ik zie u denken… Geeft niets, ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar de Flowbee is dus een stofzuiger-achtig ding dat met zijn grootte en al zijn verschillende opzetstukken toch zeker een halve kledingkast in beslag zal nemen. Zo’n apparaat zoals we dat kennen van thuiswinkelprogramma Tel Sell, waarvan je jezelf altijd hebt afgevraagd wie er in godsnaam een berg euro’s uitgeeft aan een vibrakam of een machine die courgettes megasnel in zowel blokjes als partjes kan snijden.
Nou, Clooney was dus zo iemand en die kocht een Flowbee en zegt dat ding ook al twintig jaar te hanteren. Of zoals The Guardian het ‘wereldnieuws’ meldt: ‘Go with the Flowbee: George Clooney reveals how he cuts his hair.’
Want dat doet dat ding. Je zet hem op je hoofd en dan zuig je een haarlok vacuüm en beweeg je op en neer waardoor je je haar kunt modelleren en de boel zelfs lekker kunt bijpunten (kijk vooral de zalig verschrikkelijke infomercial die de verloren gegane oudejaarsconference van Youp van ’t Hek met gemak naar de kroon zal steken).
We zien George het ding ook demonstreren. ‘Dit opzetstuk is een beetje te lang,’ zegt hij tegen Kimmel terwijl hij aan het haarzuigen slaat (omstreeks minuut zeven in het filmpje).
En dan verdwijnt die zilveren haardos in het apparaat en komt het er, als je het mij vraagt, weer net zo uit als het erin is gegaan.
Ik had er wel gelijk een visioen bij. Amal Clooney die George kwijt is en dan zachte zuiggeluiden uit een bijkamertje van hun Italiaanse villa hoort komen, de deur opendoet en schrikt omdat ze George heftig flowbeeënd op een stoel ziet zitten. En George die dan snauwt: ‘Kun je me nou nooit eens even vijf minuten alleen laten?!’
In het interview wordt niet onthuld of Clooney aandelen in de Flowbee heeft, maar iets zegt me dat dit segment er om een andere reden in heeft gezeten. Sterren moeten immers iéts verzinnen om op een ludieke manier nog een beetje aandacht te krijgen. Clooney zat uiteindelijk ook niet bij Jimmy Kimmel Live om reclame voor de Flowbee te maken, maar om The Midnight Sky te pluggen, zijn nieuwe film die 23 december op Netflix uitkomt.
Gezien de aandacht die Clooney met het gekke apparaat en daarmee voor zijn film weet te genereren, lijkt hij terloops ook de toekomst voor het sterreninterview te hebben ingeluid.
Want sinds het begin van de coronacrisis zat zo’n interview wat mij betreft behoorlijk in het slop. De hele wereld zat in hetzelfde schuitje en ineens was het niet meer interessant om te horen dat de mooiste, succesvolste en rijkste megasterren ook wel eens de hondenpoep van hun lievelingsviervoeter zelf hadden moeten opruimen omdat hun assistent een ATV-dag had.
En we wilden ook niet meer horen dat ze bij de gelukkigen waren die met Oprah of met Kim Kardashian op vakantie mochten gaan. Bah, die mensen zaten allemaal in privé-jets met privé-coronatesten op privé-eilanden en wij allemaal maar thuis bankhangen en zwaar bemaskerd ons leven wagen om een pak wc-papier te verschalken bij de buurtsuper.
Maar Clooney laat ons zien dat het celebrity-interview weer de moeite waard is, als ze zichzelf maar goed voor aap zetten met behulp van een Tel Sell-apparaat. Hij zat immers niet thuis achter zijn computer in een of andere wit-bemuurde studeerkamer om te vertellen hoe ontzettend leuk hij met de cast en crew had samengewerkt om The Midnight Sky te maken (gaap). Nee, hij zat live in de studio bij Kimmel en hij zette zelf die haarstofzuiger op zijn hoofd om voor het oog van de camera de sterren van de hemel te flowbeeën.
Ik vrat het als zoete koek. Misschien zet ik zijn film de 23e, ondanks de tegenvallende kritieken, toch wel even op terwijl ik een ontsmettende afwasborstel over de Flowbee-opzetstukken haal.
Ik ben in ieder geval weer benieuwd naar waar de volgende megaster mee op de proppen komt. Het is wachten op Brad Pitt die onthult dat hij zijn armen zo strak heeft gekregen door hysterisch met de Shake Weight te schudden en op Meryl Streep die opbiecht de Hairshark te gebruiken, ’s wereld eerste 2-in-1-achteruit-kam (volgens het introductiefilmpje), opdat we allemaal veilig vanaf de bank hun allernieuwste films zullen gaan bekijken, zonder geïrriteerd te raken over alles wat ons tegen- en hen meezit in het leven.
Lees ook
Het erotische boek ‘Kissing the Coronavirus’ blijkt nog bizarder dan ik vreesde
Ivo van Woerden schrijft iedere twee weken voor LINDA. over series, films, YouTube-video’s of ander bewegend beeld dat hij heeft gezien.