Supermarkten doen weinig om biologisch eten en drinken te promoten in hun wekelijkse folders, dat blijkt uit onderzoek van het journalistieke onderzoeksplatform Pointer (KRO-NCRV).
Biologisch eten en drinken wordt nog erg weinig gepromoot door supermarkten
Groen doenSupermarkten promoten biologisch eten nog veel te weinig.
Biologisch eten
Pointer onderzocht de wekelijkse folders van een aantal grote supermarkten, en wat blijkt: ze promoten biologisch eten en drinken erg weinig. Bij supermarkten Albert Heijn, Plus en Lidl nemen advertenties over biologisch eten maar 2 procent van de ruimte in. Bij Aldi zelfs maar 1 procent.
Dat is niet best want de politiek doet er alles aan om biologisch eten en drinken te stimuleren. In 2030 moet zelfs 25 procent van de landbouw biologisch zijn. In Nederland komen we daar nog lang niet aan. Op dit moment is maar 4 procent van de Nederlandse landbouw biologisch.
Supermarkten laten aan Pointer weten dat ze biologisch eten meer willen laten terugkomen in hun advertenties. Ook is het streven om meer producten van het huismerk biologisch te maken. En zo wordt het ook voor consumenten aantrekkelijker om biologisch te gaan kopen. Huismerken zijn nog altijd vaak een tikkeltje goedkoper.
