Reality-ster Kourtney Kardashian is de nieuwste ambassadeur voor fast fashion modemerk Boohoo. Het merk wil samen met haar meer gaan focussen op duurzaamheid, maar fans zijn verre van blij hierover.
‘Kourtney als duurzaamheidsambassadeur van Boohoo is de grap van de dag’
Aankondiging
Dinsdag kondigde het modemerk de samenwerking aan. Kourtney levert twee collecties die zijn gemaakt met het oog op het creëren van een duurzame modetoekomst. Beide collecties worden 13 september gelanceerd.
Op social media ligt de familie Kardashian al langer onder vuur. Onlangs kregen ze nog de volle laag vanwege hun overdadige privéjet gebruik en het overtreffen van de watertoeslagen tijdens de droogte in Californië.
Tekst loopt door onder post.
A private-jetting Kardashian worth $65 million is now “sustainability ambassador” for fossil fuel fashion brand boohoo, where she’ll chat “with sustainability experts to better understand challenges and opportunities in the fashion industry.” We absolutely KANNOT. pic.twitter.com/cmI8zwB3ui
Op twitter delen mensen massaal hun mening over de samenwerking van Kourtney met Boohoo. ‘Denk je dat Kourtney Kardashian met haar privéjet naar haar Boohoo-bijeenkomsten over duurzame modelijnen is gevlogen?’
Een ander zegt: ‘Boohoo’s samenwerking met Kourtney Kardashian is alsof Burger King samenwerkt met een fitness-influencer.’
Kourtney Kardashian verklaring
De reality-ster zegt in een verklaring: “Toen Boohoo me benaderde over het idee, maakte ik me zorgen over de effecten van de fast fashion-industrie op onze planeet. Boohoo reageerde enthousiast en wilde meer duurzame praktijken in de lijn opnemen. Het was voor mij een verhelderende ervaring om met experts uit de sector te spreken.”
Daarnaast spreekt ze zich uit over de kritiek: “Er is nog veel werk aan de winkel en er is nog veel verbetering nodig, maar ik geloof dat elke vooruitgang op het gebied van duurzaamheid een stap in de goed richting is.”