Gert Verhulst (57) bewijst maar weer dat hij écht van alle markten thuis is. Vanuit zijn Franse thuis, Saint-Tropez, brengt hij zijn eigen ‘De Verhulstjes’-wijn, een rosé, met persoonlijk etiket uit. De smaak? ‘Zacht en heel lekker, net als mijn karakter’, lacht de kersverse wijnboer.
Santé: Gert Verhulst lanceert ‘De Verhulstjes’-wijn (en die is ook in Nederland te koop)
Gert ziet de wijnverkoop als een authentiek project waar hij samen met een lokale wijnboer uit Saint-Tropez “ziel en smaak” in legt.
‘De Verhulstjes’-wijn
Deze wijnboer is een goede vriend van de Studio 100-baas. “Hij zegt al jaren: ‘Jij moet een eigen rosé op de markt brengen.’ Eerst twijfelden we, maar op een dag gaf ik toe. En eerlijk? Het is eigenlijk best leuk om ook dat van jezelf te hebben”, geeft Gert aan HLN toe.
‘De Verhulstjes’-wijn is vernoemd naar de populaire realityserie van de familie. Gert en zijn gezin waren dan ook nauw betrokken bij het hele creatieproces van de wijn. “Nee, we hebben de druiven niet zelf met onze voeten geperst. Maar we hebben wel uitgebreid geproefd — allerlei soorten rosé, verschillende druivencombinaties… Met het hele gezin hebben we uiteindelijk beslist welke wijn het best bij onze smaak past.”
Betaalbaar
De rosé is gemaakt voor een breed publiek, maar vooral voor de fans van De Verhulstjes. “Voor iedereen die graag geniet, zoals wij dat doen. Het zou me echt een plezier doen als onze wijn mensen samenbrengt.” Gert vond het belangrijk dat de wijn toegankelijk én betaalbaar moest zijn. De fles kost 7,99 euro is vanaf 10 mei zowel in Vlaanderen als in Nederland te koop. “Dit is echt een passieproject. Winst is in dit geval absoluut niet mijn drijfveer“, benadrukt hij.
