Middelvingers opsteken in het verkeer, blèren als viswijven en scheldkanonnades op Twitter. Hufterig gedrag komt vaak voor. Té vaak, vindt SIRE.
Daarom start vandaag de campagne genaamd #Doeslief.
We worden écht asocialer
Dit omdat we best wat aardiger tegen elkaar mogen zijn. Mensen moeten bewust worden van het feit dat we toch écht asocialer aan het worden zijn. Zo blijkt uit onderzoek van SIRE (Stichting Ideële Reclame).
Vandaag lanceren we onze nieuwe campagne: #DOESLIEF. Deze campagne confronteert Nederland met groot en klein onaardig gedrag. Lees er alles over op onze website! pic.twitter.com/1YsuK0hvmP
De cijfers liegen er niet om: 146.571 scheldtweets met woord ‘kanker’ erin in 2018, 72 procent van de weginspecteurs krijgt regelmatig de middelvinger, 53.265 keer is het woord ‘klootzak’ getweet en ga zo maar door. De maatschappij wordt harder. “Er lijkt een discrepantie te bestaan tussen het Nederlandse, tolerante imago dat we graag uitdragen en wat we dagelijks ervaren in de omgang met elkaar. SIRE wil met de campagne Nederland een beetje mooier en liever maken”, zegt campagneleider Edwin Beijer.
De stichting roept Nederlanders op om op vervelend gedrag te reageren met de hashtag #Doeslief. Aanstaande donderdag zal SIRE tijdens een speciale Doeslief-dag reageren op onaardig gedrag op social media.
Vandaag start de campagne #DOESLIEF. Nederlanders moeten vriendelijker met elkaar omgaan, vindt SIRE. Vind jij ook dat we wat liever voor elkaar moeten zijn?