Familiebedrijf Termeer Groep, bekend van merken en winkels als Sacha en Manfield, neemt de winkels van het failliet verklaarde Sissy-Boy over.
“Het doel is zoveel mogelijk banen te behouden”, zegt Termeer Groep in een verklaring.
Personeel en winkels behouden
Ook wil Termeer Groep zoveel mogelijk winkels van Sissy-Boy in Nederland behouden en circa 80 procent van het winkelpersoneel een arbeidsovereenkomst aanbieden, met ingang van 1 mei. Naar de vestigingen in België wordt nog gekeken.
Sissy-Boy als nieuwste aanwinst
Familiebedrijf Termeer Groep opereert al sinds 1909 in de modewereld onder de merknaam Sacha met gelijknamige schoenwinkels. CEO Ward Termeer, lid van de vierde generatie, is van mening dat door de schoenenmerken Sacha en Manfield aan te vullen met het merk Sissy-Boy, het concern zijn positie in het Nederlandse retaillandschap verstevigt. “Want familiebedrijven zijn de ruggengraat van onze economie.”
Klantbeleving
De keten zal volgens hem een belangrijke rol spelen in de veranderende markt en de groei van online winkelen. “Retail draait meer dan ooit om klantbeleving en de klant verrassen met je producten en service. Sissy-Boy is daar een duidelijk voorbeeld van. Een prachtig merk, met een duidelijk verhaal en vanaf vandaag weer een mooie toekomst”, aldus de topman.
Het merk bestaat sinds 1982 en is bekend om zijn collectie kleding en woonaccessoires. Er werken circa zeshonderd mensen, voor een groot deel in deeltijd. De omzet bedroeg afgelopen jaar circa 60 miljoen euro. De keten, met circa 45 winkels in de Benelux, kampte al tijden met tegenvallende verkopen. De onderneming vroeg eerder deze maand uitstel van betaling aan en werd vrijdag failliet verklaard.