Bijna 1,4 miljoen mensen zagen Nandi van Beurden zondagavond het programma ‘Op zoek naar Maria’ winnen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
In de kijkcijferlijst staat het AVROTROS-programma op de derde plek.
‘Op zoek naar Maria’
In de finale van Op zoek naar Maria, die werd uitgezonden op NPO 1, kreeg Nandi van het Nederlandse publiek net iets meer stemmen dan Natascha Molly. Ze mag nu de hoofdrol op zich nemen in de nieuwe uitvoering van de musical The Sound of Music.
Een musical-talentenshow winnen, lijkt een garantie voor succes. Zo werd Op zoek naar Jozef in 2008 gewonnen door Freek Bartels, die vorige week in de rol van Jezus nog schitterde in The Passion, en betekende de winst van Op zoek naar Mary Poppins het begin van een succesvolle carrière voor Noortje Herlaar.
De kijkcijferlijst werd aangevoerd door het NOS Journaal van 20.00 uur. Daar kijken 2,5 miljoen mensen naar. De samenvattingen van de wedstrijden uit de Eredivisie werden bekeken door bijna 2,2 miljoen kijkers.