Of ze er nu blij mee moet zijn is een tweede, maar Marijke Helwegen heeft maandag de Loden Leeuw gewonnen. Ze is de irritantste BN’er in een reclame.
De winnaars van de Loden Leeuwen werden bekendgemaakt in Radar.
Loden Leeuw
In het beruchte reclamespotje prijst Marijke een anti-inbraakdeurstrip van het bedrijf SecuStrip aan. “Ik was altijd dóódsbang voor inbrekers, zelfs met Sjors voor de deur”, zegt de mediapersoonlijkheid. Maar die boodschap sloeg duidelijk niet echt aan. 45 procent van de stemmers ergerden zich het meest aan de reclame met Marijke. Sjaak ‘Koning Toto’ Swart en Paul Haenen met zijn spotje voor Pricewise eindigden op de tweede en derde plaats.
Ook de reclame van Haribo viel niet in de smaak. De snoepfabrikant won met 51 procent van de stemmen de Loden Leeuw voor het irritantste reclamespotje. In de reclame spelen volwassen kantoormedewerkers tijdens een vergadering met snoepjes. Hun stemmen worden nagesynchroniseerd door kinderen. Kijkers konden zich ook niet bepaald vinden in de reclames van Lampdirect en Hornbach. Zij volgden op plek twee en drie.
Bekijk hieronder de ‘winnende’ reclame met Marijke Helwegen.
Pas de privacy manager instellingen aan om dit YouTube item te kunnen bekijken.
En de Haribo-reclame die mensen in zijn totaliteit het verschrikkelijkst vonden.
Pas de privacy manager instellingen aan om dit YouTube item te kunnen bekijken.