Na het opheffen van de coronamaatregelen hadden we massaal de behoefte om dit te vieren. De vraag naar champagne is sterk gestegen. Dat heeft gevolgen voor de beschikbaarheid van een flesje bubbels.
Dat stelt drankenproducent Moët Hennessy.
Champagne
Het bedrijf achter champagnemerken als Moët & Chandon, Dom Pérignon, Ruinart en Veuve Cliquot zegt door de voorraden heen te raken.
Topman Philippe Schaus van de drankentak van luxeconcern LVMH stelt dat de huidige periode binnen het bedrijf de ‘roaring twenties’ wordt genoemd, naar de bijnaam van de twintiger jaren van de vorige eeuw. De vraag naar de champagne nam aan het begin van de coronaperiode af, maar daarna liepen de verkopen al op. Nu de coronacrisis voor het gevoel van veel mensen is afgelopen, nam de vraag nog verder toe.
Voor wie bang is het glas niet te kunnen klinken volgend jaar: Schaus kan verzekeren dat er dan wel weer nieuwe champagne – de oogst van 2020 – aankomt. We kunnen blijven proosten, dus.