• HOME
    HOME
  • Trending
    Trending
  • Lifestyle
    Lifestyle
  • Premium
    Premium
  • Shop
    Shop
  • Meer
  • LINDA

    Komkommertijd? Dat kennen we niet bij LINDA. Ook afgelopen zomer was er zat werk te verzetten op onze burelen. Zo ging ons online bereik door het dak en presenteerden we fantastische nieuwe campagnes met Starbucks en Nationale Nederlanden. Naar aanleiding van mede de moord op de zeventienjarige Lisa in Amsterdam, maakten we ons kwaad over geweld tegen vrouwen en het gebrek aan veiligheid in openbare ruimten. We besloten die boosheid om te zetten in een krachtig signaal aan Den Haag. We vertellen je er in deze najaarsnieuwsbrief graag meer over.  

    NIEUWS

    KNALLENDE ONLINE CIJFERS

    In augustus behaalde LINDA.nl maar liefst 22,1 miljoen pageviews. Vooral de vaste rubrieken – waaronder Lieve Heleen – scoorden goed, maar ook onze content over het succesvolle tv-programma B&B Vol Liefde werd massaal bekeken.  

    Met LINDA. premium zaten we in dezelfde maand op maar liefst 30.000 ingelogde gebruikers; LINDA.meiden had, als aparte pijler op LINDA.nl, een bereik van ruim 2,1 miljoen pageviews. De beste klikkers? Artikelen over de thema’s geld en salaris.  

    Ook Vogue.nl laat alleen maar mooie cijfers zien. Bijna 2 miljoen pageviews, 800.000 gebruikers en 1,5 miljoen sessies waarvan bijna 50 procent engaged. 

    SAMEN STERK

    De moord op de zeventienjarige Lisa liet niemand onberoerd. Vanuit LINDA. en LINDA.meiden hebben we onze woede en machteloosheid omgezet in een krachtig signaal op onze platformen: “Laat ons fietsen, wandelen, hardlopen, dansen, reizen, wachten, uitgaan, ons ding doen, zonder dood teruggevonden te worden. De oplossing is níet dat vrouwen beter opletten, thuisblijven of voorzichtiger zijn. We stoppen niet met ons leven te leiden. Punt.” Die boodschap raakte een snaar – met meer dan 198.000 likes en 38.000 shares – en bereikte ruim 15 miljoen mensen. 

    Maar alleen aandacht is niet genoeg. Daarom sloegen we met WOMEN Inc. de handen ineen en lanceerden we samen een petitie voor een Nationaal Actieplan Stop Geweld tegen Vrouwen. Gesteund door o.a. Veilig Thuis, Emancipator en Wij Eisen de Nacht op, roepen we de politiek op tot structurele en doortastende maatregelen. 

     Heb je nog niet getekend? Steun de petitie hier. 

    IN DE SPOTLIGHT

    MERKWAARDEN

    Met humor, een schurend randje en altijd recht voor z’n raap: LINDA. staat bekend om haar ijzersterke formule. Dat zie je terug in alles wat wij maken en communiceren; of het nu gaat om onze magazines, content voor TikTok of briefings van LINDA.Het Bureau. Om dat zo gemakkelijk en duidelijk te kunnen doen, hanteren we al heel wat jaren onze merkwaarden. Daarin staat glashelder wat voor ons belangrijk is en wat we willen uitstralen, in vormgeving en (eind)redactie. We delen ze hier graag met jullie. 

    LINDA.MEIDEN WINTERSPECIAL

    Tophockeyster Pien Sanders en topvoetbalster Jill Roord houden elkaar warm in de sneeuw, presentatrice en YouTuber Iris Enthoven vertelt openhartig over haar solo-moederschap, de hotste chefkoks delen hun ultieme liefdesrecept en in een groter verhaal gaan we diepgaand in op de liefde anno nu. In een wereld vol opties lijkt echt contact zeldzamer, maar hebben we daar last van? In Editor’s Pick laten we de beste face patches, winterjassen, handdoeken en horloges zien. De LINDA.meiden Winterspecial: Love Issue sluit op 13 oktober en verschijnt vanaf 27 november 2025. 

    PS: Wist je dat we met LINDA.meiden per editie 189.000 jonge vrouwen tussen de 18 en 28 jaar bereiken? Ook op de socials zijn we groot, net als met onze gelabelde content op LINDA.nl. Bovendien zijn we sinds begin september weer live met seizoen 4 van de LINDA.meiden podcast. We gaven haar een nieuwe naam én een nieuw concept: daar vertellen wij je graag meer over in de volgende B2B nieuwsbrief.  

    Meer weten over LINDA.meiden en/of de mogelijkheden voor een samenwerking? Neem contact op met Joanne: joanne.lagerweij@linda.nl  

    CASES

    LINDA.MEIDEN X STARBUCKS.

    Starbucks wilde met Chilled Classics – de iconische ijskoffies – laten zien dat een korte pauze nemen geen tijdverlies is, maar juist een investering in jezelf. Even afstand nemen helpt je om op te laden, je hoofd leeg te maken en daarna met meer focus en energie verder te gaan. LINDA.meiden lanceerden hiervoor #take10: een campagne die Gen Z inspireert om elke dag tien minuten voor zichzelf in te bouwen. 

    We startten met een interactieve poll op Instagram Stories en maakten van de reacties een herkenbare feedpost en online advertorial met de beste hoofd-leegmaak-hacks. Daarna volgde een social videoserie waarin hoofdredacteur Lisa Volkers in gesprek ging met Moïse Trustfull en Danique Bossers. Hun boodschap: succes draait niet om altijd ‘aan’ staan. Ook in Hey Meiden De Podcast stond het thema centraal – over balanceren tussen werk en relaxen, en de kracht van tien minuten niksen met een Starbucks. 

    De campagne liep crossmediaal door op TikTok en YouTube, met authentieke verhalen die perfect aansloten bij de leefwereld van onze doelgroep. Het resultaat: maximale zichtbaarheid, sterke engagement en Starbucks dat op een natuurlijke manier onderdeel werd van het ultieme chillmoment. Alle benchmarks zijn gehaald, en het leverde een stortvloed aan positieve reacties op. 

    Meer weten over deze samenwerking? Neem contact op met Sherida: sherida.jansen@linda.nl  

    LINDA. X NATIONALE NEDERLANDEN

    Not so fun-fact: vrouwen die parttime werken of zelfstandig ondernemer zijn, bouwen gemiddeld 40 procent minder pensioen op dan mannen. Dat betekent een grote verantwoordelijkheid om zelf voor een spaarpot te zorgen – en later het leven kunnen leiden dat je wilt. Steeds meer vrouwen realiseren zich dat er werk aan de winkel is. Ze zijn zich bewuster van een dreigend pensioengat en willen meer grip op hun geldzaken. Gelukkig is het tegenwoordig makkelijker om vermogen op te bouwen voor de lange termijn, bijvoorbeeld via een maandelijkse inleg.  

    Met Nationale Nederlanden ontwikkelden we een crossmediale branded content campagne met als doel: meer bewustzijn over een dreigend pensioengat creëren bij vrouwen en ze tegelijk aanmoedigen om zelf bij te dragen aan financiële onafhankelijkheid. Dankzij een purposepagina (een pagina waarbij we gezamenlijk met de klant een meer maatschappelijk onderwerp onder de aandacht brengen) in print, de inzet van domeinpropositie Geld & Carrière en een gesponsorde rubriek op LINDA.nl, brachten we de boodschap luid en duidelijk naar buiten en hielpen we vrouwen aan concrete tips om direct actie te ondernemen. Met de campagne realiseerden we maar liefst 2.277.101 onlineweergaven en behaalden we een bereik van 812.456.  

    Meer weten over deze samenwerking? Neem contact op met Wendy: wendy.giles@linda.nl  

    VOGUE DOWNTOWN EVENT

    Op donderdagavond 4 september nam Vogue Nederland de Amsterdamse P.C. Hooftstraat voor de tweede keer over tijdens Vogue Downtown 2025. De beroemde high-end winkelstraat stroomde vol met bekende gezichten, Vogue-lezers, klanten & relaties en modeliefhebbers om samen met Vogue het nieuwe modeseizoen te vieren. Bezoekers konden langs verschillende mini-stores van allerlei merken wandelen waar verschillende merkactivaties te vinden waren. Zo was L’Oréal Luxe aanwezig met vier merken die door bezoekers ervaren konden worden: YSL, Valentino, Lancôme en Armani Beauty. Kon er haar- en huidadvies worden ingewonnen bij verschillende merken en stonden brands als MyJewellery, Snapchat, Catawiki en Polestar met activaties klaar. De avond werd afgesloten met een modeshow door de straat met Nederlandse designers: David Laport, Tess van Zalinge en Martan. De show eindigde bij de dj booth van DJ Sunny, die afsloot met een block party.

    Meer weten over dit event of mogelijkheden bij Vogue.nl? Neem contact op met Sophie: sophie.lamkin@linda.nl

    NICE 2 KNOW

    Feiten, cijfers en alles wat het noemen waard is.
    • STAAT OP STAPEL: Een co-productie (online en print advertorial) in samenwerking met Dr.Oetker en een nieuwe LINDA.lab met Basic Fit. Houd LINDA.nl en onze socials in de gaten.
    • VOOR IN DE AGENDA: De eerste LINDA.Hotelzondag vindt plaats op 28 september a.s., LINDA.Koopzondag is terug op 26 oktober.
    • METEN IS WETEN: Van eten & drinken, schoonmaakmiddelen, tot huidverzorging, deze advertorials gingen door het dak!

    AAN HET WOORD…

    Sanna Prinssen, projectmanager bij LINDA.: “Mijn media-carrière begon ooit bij een regionale omroep, daarna werkte ik meer dan twaalf jaar bij RTL/Ad Alliance. Toch merkte ik dat de baan van projectmanager het beste bij mij past. Ik ben dol op complexe projecten waar veel tegelijk speelt, waarin het belangrijk is om met verschillende mensen te schakelen en waar strakke deadlines gelden. Je zou me een duizenddingendoekje kunnen noemen: ik denk graag mee met creatieve sessies, bewaak de strategie en zorg ervoor dat het hele traject tot in de puntjes georganiseerd wordt. Die mix van werkzaamheden maakt het zo leuk. Het mooiste vind ik om samen met klanten, bureaus en collega’s iets neer te zetten dat helemaal klopt en écht indruk maakt.” 

    REDACTIONELE KALENDER ONLINE & PRINT

    Eind juli startte op LINDA.nl een nieuwe columnist: Alina Chakh, voorzitter van Stichting Ava. Zij schrijft op LINDA.nl over de ontwikkelingen rondom vrouwengezondheid en reproductieve rechten. 

    Daarnaast lanceerden we op LINDA.nl een nieuw online dossier met het actuele thema Veiligheid. We zullen het de komende tijd aanvullen met achtergrondartikelen, columns en persoonlijke verhalen. Lees hier het dossier Veiligheid:  

    SEPTEMBER 2025 LINDA.NL 

    Op 21 september, Wereld Alzheimer Dag, lanceren LINDA. en Alzheimer Nederland de vijfdelige docuserie Mijn moeder heeft dementie. Een intiem portret van Maroucha (37) en haar moeder Marga, bij wie na een herseninfarct vasculaire dementie werd vastgesteld. Dementie raakt ons allemaal: 1 op de 5 mensen krijgt ermee te maken. De ziekte heeft vaak een grotere impact op je leven – en dat van je naasten – dan je denkt.  

    Om de serie te laden, spreken we ook Jetske van der Schaar, onderzoeker bij Alzheimercentrum Amsterdam. Zij schrijft een column met verhalen uit de praktijk. Daarnaast publiceren we extra achtergrondartikelen en persoonlijke verhalen. Tot slot krijgt de rubriek Met de mantel der liefde in dit thema een prominente plek.  

    Ook seksuologe Eveline Stallaart – bekend van RTL Boulevard en Married at First Sight – start met een column op LINDA.nl. Daarin deelt ze (geanonimiseerde) cases uit haar praktijk. Geen seks, pijn bij het vrijen, verschil in verlangens, aseksualiteit: het zijn zomaar wat thema’s die ze bespreekt. 

    Verder besteden we de komende weken aandacht aan de naderende Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar 29 oktober duidt politiek verslaggever Floor Doppen (BNR) de politieke week in een vaste rubriek.  

    Ook nieuw: de podcast Over Gewicht met Carolien Borgers. En tot slot lanceren we een rubriek waarin we de familie spreken van slachtoffers van een cold case. Dit doen we in samenwerking met de Peter R. de Vries Foundation.  

    Gelukkig zitten we op Instagram, TikTok, YouTube Short ook niet stil. In de nieuwe videoserie Koken, klussen en knoeien met Karin laat onze hoofdredacteur Karin Swerink zien hoe handig ze is met DIY-projecten. We namen onlangs 7 nieuwe video’s op, dus houd haar in de gaten.  

    NOVEMBER 2025 LINDA.loves 19 

    It’s party time! De inhoud van LINDA.loves 19 wordt één groot feest: heerlijke modetrends, geshowd door bekende vrouwen als Wende Snijders en Iris de Graaf, een overzicht van de tofste items in de nieuwe modekleuren (smaragdgroen, robijnrood, saffierblauw en goud), de mooiste reisbestemmingen mét adresjes (Parijs, de Turkse Rivièra, de Indonesische eilanden Gili Air & Lombok en de stad Ras al-Khaimah in de Verenigde Arabische Emiraten). Ook koekeloeren we in de huizen van presentator Sipke Jan Bousema, Sisley-eigenaresse Isabelle d’Ornano en kunstenaar Joseph Klibansky. En of dat nog niet genoeg is, gaan we een potje koken met Winonah de Jong. 

    LINDA.loves 19 verschijnt 6 november en sluit 25 september 2025. Heb je vragen? Neem dan contact op met Susan: susan.vanmalssen@linda.nl  

    NOVEMBER 2025 LINDA.257

    Met LINDA.257 richten wij ons op de feestdagen en die vieren we dit jaar in Schotland. Een reisreportage naar de highlands kon dus niet uitblijven. Actrice Bo Maerten laat in de modeserie zien dat de ruit uitstekend combineert met jeans en met de uitgebreide shopping brengen we cadeau-inspiratie voor elk budget. In het grote interview ontmoeten we cabaretier Peter Pannekoek en actrice Elise Schaap, illustratrice Jip van den Toorn is Mooi Mens en Roxeanne en Andre Hazes spreken eindelijk open en eerlijk over hoe lief en leed hun band beïnvloedt.  

    LINDA.257 verschijnt vanaf 20 november en sluit 6 oktober. Meer weten? Neem contact op met Susan: susan.vanmalssen@linda.nl  

    OOK IN AANTOCHT:

    • LINDA.258 verschijnt vanaf 18 december en sluit op 3 november 2025.
    • Achter de schermen zijn wij al druk bezig met de feestdagen. Benieuwd wat we allemaal gaan doen? Mail Sherida: sherida.jansen@linda.nl
    • Ook zijn we alweer volop bezig met de voorbereidingen van het LINDA.beautyhotel 2026. Reserveer als beautypartner snel een plek, want vol=vol.

    Volg ons

    FacebookTikTokInstagramYouTubePinterestWhatsApp

    Adverteren

    mogelijkheden

    Nieuwsbrief

    schrijf je in

    Contact

    vacaturescolofonklantenservice

    LINDA.foundation

    steun gezinnen

    Voorwaarden

    gedragscode LINDA.gebruiksvoorwaardenleveringsvoorwaardenprivacyverklaringcookieverklaring