De grens tussen een promofilmpje en een pornofilmpje was gisteren flinterdun in een opmerkelijke makelaarsvideo. Inmiddels heeft de makelaar gereageerd op de ophef die ontstond.
“We waren misschien wat te enthousiast”, vertelt hij aan Het Parool.
Zoenende vrouwen
Balletdansers, zoenende vrouwen, turnpakjes en blote buiken: de makelaar trok alles uit de kast om een kast van een huis aan te prijzen. Om aandacht voor het filmpje hoefde hij niet verlegen te zitten, maar het was misschien niet het soort aandacht waar hij op zat te wachten.
Grens opgezocht
Want om het zomaar porno te noemen, dat gaat hem te ver. “In autoreclames zie je toch ook schaars geklede vrouwen, waarom dan niet bij de verkoop van een pand?”, zegt de Amsterdamse makelaar Jeel Heule in Het Parool. “We hebben de grens opgezocht.”
Gecensureerd
Maar goed, toch heeft Heule de video aangepast. “We hebben het intern besproken en kwamen tot de conclusie dat we misschien wat te enthousiast zijn geweest. Dus hebben we de aanstootgevende beelden eruit gehaald.” Goed nieuws voor de balletdansers, turnpakjes en de dikke auto op het eind: zij waren blijkbaar niet aanstootgevend, en mochten blijven.
Te koop
Erg effectief was de reclame tot nu toe niet: het huis staat nog steeds te koop. Dus heb je nog 2,75 miljoen liggen? Bekijk dan even het filmpje. We kunnen je verzekeren dat het nu écht om een promovideo gaat.
Het ophef veroorzakende promofilmpje van makelaar Heule is aangepast: de zoenende vrouwen zijn verdwenen https://t.co/vVuFYdSMen