De Loden Radioleeuw, de ‘prijs’ voor het irritantste radiospotje van Nederland, is vandaag bekendgemaakt in ‘Radar’.
En de winnaar is… Social Deal.
Loden Radioleeuw
Reisorganisatie NRV eindigde op de tweede plek, Kruidvat werd derde. In totaal brachten 6727 mensen hun stem uit en daarvan ging 38 procent naar Social Deal. Luisteraars ergeren zich vooral aan het geschreeuw in de radioreclame. Daarnaast winden meerdere mensen zich op over de toon waarop de woorden ‘schat, je weet toch’ worden uitgesproken.
NRV kreeg 34 procent van de stemmen en Kruidvat, dat met name vanwege de stem van actrice Hadewych Minis werd genomineerd, kreeg 28 procent van de stemmen. Vorig jaar ging het spotje van Eyelove met René Froger er met de ‘prijs’ vandoor.
Radar reikte afgelopen week ook al de Loden Leeuw uit voor de irritantste tv-reclames. Marijke Helwegen won in de categorie irritantste BN’er voor haar rol in een spotje voor een anti-inbraakdeurstrip. Haribo kreeg de prijs voor irritantste reclamespotje.